ericamodin

Alla inlägg den 12 maj 2016

Av erica modin - 12 maj 2016 19:01

Ridpasset gick så himla bra idag! Är så glad och så stolt. Hon skötte sig perfekt. Helt underbart när man har längtat efter henne så och hon sköter sig så perfekt! Det gör hela ens dag.

Vi red ut. Skulle testa den nya rundan som jag har hittat som verkligen är super fin! Som jag har skrivit om innan. Men hittar inte riktigt än hur man kommer från andra hållet till den så fick gena lite genom skogen! Och där blev det lite klättring och mycket lufta på hovarna. Så bra träning! Hon var även super lugn hela tiden. Ibland kan hon ju hetsa upp sig lite men var så bra.
Sen hittade jag nästan till den nya vägen men då hör jag hur det går ett djur där borta och Philippa med! Så vi tog inte chansen att gå dit. Så jag började sjunga högt bara för att djuret inte skulle närma sig oss. Antagligen en älg eller ett rådjur.
Så de slutade med att vi kom upp på en av syrrans ängar. Och vi galopperade även där! Hon galopperade i lagom tempo och var lite skeptiskt mot vart vi var. För denna ängen betar dom aldrig på, tar endast hö. Jätte fin stor lång äng, man ser den från stallet och ligger precis bredvid skogen. Men sen när hon såg stallet och hagen som hon går i började hon gnägga och springa i full fart för då förstod hon vart vi va!

Hade verkligen super duper roligt på dagens ute ridtur! Det var varmt och skönt och Philippa kunde till och med gå på långa tyglar då och då ;).
/ Erica

Presentation


Välkommen till min blogg! Här kommer du få läsa mycket om mig och min Dponny Philippa som är en import från holland! Vårat mål är att bli bättre inom dressyren.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards