ericamodin

Direktlänk till inlägg 6 juli 2016

Energin flödade på ängen

Av erica modin - 6 juli 2016 16:58

Igår när jag tog in Philippa kände jag nästan hur mycket energi hon hade. Så valde att rida på bett på gårdagens uteritt! Idag får hon vila.
Vi red våran favorit tur med ängen som kommer på slutet av skogs rundan! Kände ju mer vi närmade oss tid ju piggare och steppigare blev hon. Och jag kände att jag började tappa kontrollen. Men tänkte vi galopperar, det är så kul på denna ängen! Och fort gick det. Hon valde dessutom att hoppa över alls höga gräs tussar i full fart så man fick vara beredd ;). Mycket sparka bakut och jag kände att det gick bara fortare och fortare och jag började tappa kontrollen.

Så fick tvinga ner hennes ganska fort ner till trav. Även om det tog sin lilla stund! Man får vara ganska bestämd mot min lilla dam vid såna här situationer.

För när vi köpte hem henne visade hon tydligt problem med att skena och sticka kunde hon lätt ta till om något inte passade henne eller om det var för kul eller om hon ville smita från arbetet!
Nu har vi tränat bort det efter många år men ibland märker man att beteendet kan komma tillbaka lite. För hon ska inte lära sig att sticka igen! Det är då det kan bli farligt.

Jag älskar fart och fläkt på häst ryggen! Men det ska alltid vara kontrollerat annars kan det lätt hända olyckor och det har jag varit med om förr att man trillat av i sån fart och det är inte så roligt! Man kan slå sig riktigt ordentligt.
Samt att hästen ska lyssna på ens förhållningar!

Så jag saktade ner henne ganska fort till trav där efter, vilket som inte var populärt då tyckte hon matte var tråkig haha ;).
/ Erica

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av erica modin - 12 juli 2016 17:07

Bytt tillbaka till min gamla blogg!   '  Nouw.com/ericamodin '   ...

Av erica modin - 10 juli 2016 21:26


Idag red jag inte. Hade först besök av Roberts pappa, sedan kom min syster och hennes man och deras son på lite besök! Kort där efter åkte jag till eko och sedan där efter stallet. Det var sånt äckligt väder idag.. Hade tänkt henne låta vila i...

Av erica modin - 10 juli 2016 13:11

Igår var det jätte varmt när jag kom till stallet. Så gjorde ett pass för hand med Philippa som vi tycker är så roligt! Och solen stekte verkligen på, så kände mig bara dum om jag skulle ha ridit. Men solen försvann sen senare på eftermiddagen men då...

Av erica modin - 9 juli 2016 10:30

Igår var vi på bilträff. Hade verkligen jätte roligt! Men sen framåt kvällen/natten blev det ju race som det brukar bli. Och kallt var det ute också! Eller var det bara jag som var känslig? Så vi stod där en stund och kollade och klockan gick å sen...

Av erica modin - 8 juli 2016 22:22

Igår var jag och hälsade på mamma å pappa å alla hundarna. Även min lilla favorit hund. Gud vad jag saknar honom, varje dag som går! Men jag tänker inte vara en egoist å ta med han till mitt hus från flocken, det är jag för mycket djurvän för! :) ...

Presentation


Välkommen till min blogg! Här kommer du få läsa mycket om mig och min Dponny Philippa som är en import från holland! Vårat mål är att bli bättre inom dressyren.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards