ericamodin

Alla inlägg den 10 juli 2016

Av erica modin - 10 juli 2016 21:26

Idag red jag inte.
Hade först besök av Roberts pappa, sedan kom min syster och hennes man och deras son på lite besök!

Kort där efter åkte jag till eko och sedan där efter stallet. Det var sånt äckligt väder idag.. Hade tänkt henne låta vila imon men kör tvärt om istället. Vila idag och ridning imon!
De fick även gå in ikväll och vila magarna lite och få sova ut lite!

Rensade lite ogräs i paddocken istället för att rida idag. Vilket som var behövligt!

Just nu sitter jag framför teven med min sambo och kollar fotboll. Tycker väl inte jag är super intressant haha. Men lite måste man ju hänga med ;).

Känns så otroligt konstigt att vara ledig imorgon dessutom. Semester i fyra veckor ju! Hoppas på lite mer renovering i huset ;).
/ Erica

Av erica modin - 10 juli 2016 13:11

Igår var det jätte varmt när jag kom till stallet. Så gjorde ett pass för hand med Philippa som vi tycker är så roligt! Och solen stekte verkligen på, så kände mig bara dum om jag skulle ha ridit. Men solen försvann sen senare på eftermiddagen men då var jag iväg på grillkväll och sedan senare på kvällen fiske och upptäcktsfärd samt fyllechaffis haha..

Iallafall. Vi körde ett pass i paddocken. Vi gick slalom, gick mellan två bommar. Där körde vi ett stopp på kommande och sedan där efter backa på kommando till bommarna tog slut. Där efter gick vi vidare mot en bom. Hon skulle gå över den,backa över den och stanna mitt över den.
Sen körde vi in lite longering mellan " stationerna " och då tycker Philippa longering är hundra gånger roligare när hon bara får springa något varv för det inte blir så " långvarigt ". Sen körde vi slalom i trav och hoppa över bommen i trav och trav mot bommarna och stopp, snabbt där efter back på kommando.

Det låter lite små töntigt detta men otroligt bra träning för hästen plus att jag får motion också! ;)
Det skapar sånt bra band mellan oss och man har super roligt. Man fokuserar endast på hästen! Och Philippa blir så mallig när hon får beröm och godis.
Jätte bra träning för hennes stelhet och hennes bogblad. Var en sak jag fick rekommenderat av veterinär förra året. Mycket arbete med skritt backa och bommar!
/ Erica
Dock ser hon ju inte så glad ut på bilderna haha! Hon är nog trött på alla bilder jag ska ta ;).

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till min blogg! Här kommer du få läsa mycket om mig och min Dponny Philippa som är en import från holland! Vårat mål är att bli bättre inom dressyren.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards