ericamodin

Alla inlägg den 6 juli 2016

Av erica modin - 6 juli 2016 20:58

Jag gillar back on track otroligt mycket! Deras märke verkar så otroligt bra. Och deras produkter är trovärdiga! Men givetvis kostar det där efter. Har de höga "ben skydden" till Philippa som hon har när hon står inne dom kallare perioderna på året för att öka blod cirkulationen och hjälpa hennes leder. Vill även ha deras täcken till hästar och dom vanliga benskydden vid ridning. Vill även ha grejer till mig själv där ifrån. Då jag själv har lite ont här och var och stel efter otroligt klumpiga avramlingar! Men man vill alltid sätta hästen bästa före ens egna.

Men som ni kanske inte visste? Så går Philippa på ett pulver som heter chondrogen varannan dag. Då min veterinär rekommenderade det när vi hade ute henne förra året just pågrund av hennes leder och för att hon visar lite tecken på atros. Detta pulvret har funkat bra och hon blir bättre! Men har fått så mycket förslag om att börja använda nypon också då folk ofta varit väldigt nöjda med det som har varit i samma situation. Så nu köpte jag hem från granngården! Hoppas Philippa tycker att detta är smaskens ;). Men det lär hon göra då hon äter det mesta!
Ska bli kul och se om det blir ytligare skillnad i hennes rörlighet eller inte. Älskar att testa nya saker, eftersom detta inte är skadligt skadar det aldrig att testa! Otroligt spännande att se om man märker någon " skillnad " eller ej! :)
/ Erica

Av erica modin - 6 juli 2016 16:58

Igår när jag tog in Philippa kände jag nästan hur mycket energi hon hade. Så valde att rida på bett på gårdagens uteritt! Idag får hon vila.
Vi red våran favorit tur med ängen som kommer på slutet av skogs rundan! Kände ju mer vi närmade oss tid ju piggare och steppigare blev hon. Och jag kände att jag började tappa kontrollen. Men tänkte vi galopperar, det är så kul på denna ängen! Och fort gick det. Hon valde dessutom att hoppa över alls höga gräs tussar i full fart så man fick vara beredd ;). Mycket sparka bakut och jag kände att det gick bara fortare och fortare och jag började tappa kontrollen.

Så fick tvinga ner hennes ganska fort ner till trav. Även om det tog sin lilla stund! Man får vara ganska bestämd mot min lilla dam vid såna här situationer.

För när vi köpte hem henne visade hon tydligt problem med att skena och sticka kunde hon lätt ta till om något inte passade henne eller om det var för kul eller om hon ville smita från arbetet!
Nu har vi tränat bort det efter många år men ibland märker man att beteendet kan komma tillbaka lite. För hon ska inte lära sig att sticka igen! Det är då det kan bli farligt.

Jag älskar fart och fläkt på häst ryggen! Men det ska alltid vara kontrollerat annars kan det lätt hända olyckor och det har jag varit med om förr att man trillat av i sån fart och det är inte så roligt! Man kan slå sig riktigt ordentligt.
Samt att hästen ska lyssna på ens förhållningar!

Så jag saktade ner henne ganska fort till trav där efter, vilket som inte var populärt då tyckte hon matte var tråkig haha ;).
/ Erica

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till min blogg! Här kommer du få läsa mycket om mig och min Dponny Philippa som är en import från holland! Vårat mål är att bli bättre inom dressyren.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards