ericamodin

Direktlänk till inlägg 3 maj 2016

Imorgon är det fredag!

Av erica modin - 3 maj 2016 19:04

Ja det Känns konstigt att säga att det är Fredag imorgon, men det är det faktiskt! Kanske inte för alla men för mig och många fler. Imorgon går vi hem på långledighet ( ledig från torsdag-söndag ) Sen börjar jobbet som vanligt igen! Och jag ska hinna med mycket under ledigheten, så kanske bara bra att jag är lite ledig!

 


Idag fick Philippa vila igen! Är så varmt nu så det blir ingen direkt '' överskottsenergi '' på henne nu om jag känner henne rätt! Men imon tar vi en ridtur igen! Funderar på om jag ska rida ut imon också? Eller om jag ska rida i paddocken? Ska fundera på detta. Som sagt, måste börja göra mina ridscheman snart. Så man vet hur man har det och hur det kommer att bli! Så man slipper fundera ut varje gång, vad gjorde jag i förrigår? Eller vad ska jag göra idag? Och kanske i helgen eller imon? 

Nej, ja ska försöka klura ut ett bra schema under denna kväll nu! 


Dock har hon inte varit världs roligast att rida nu.. och jag kom ju på att det är nog brunsten.. 

Hon har varit extra envis och arg, hon vill inte riktigt samma sak som mig, testar till max om vad hon kan lyckas göra och inte göra! 

Hon har alltid varit en väldigt envis dam, så ni kan ju tänka er hur det blir när hon inte har en bra dag eller brunsten är på g, mindre roligt ;). 

Men man får ju tänka på att brunst är ju normalt för dom! Inget jag eller vi kan göra något åt. Man får helt enkelt acceptera det! 

Hoppas att hon är på bra humör imon min lilla pingla!   


Idag har jag inte gjort mycket mer än att stödat rummet, kaninburen, njutit av solen och duschat! 

Imorgon är det halvdag och det bär äntligen av till stallet imon igen! 

/ Erica

Filmklippet som jag lovade att visa för länge sen när vi hoppade ett litet kryss. Här ser jag tydligt att jag måste bli mycket bättre på mina armbågar och armar, dom ska in mer mot kroppen helt klart! Övning ger färdighet och resultat..!

 
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av erica modin - 12 juli 2016 17:07

Bytt tillbaka till min gamla blogg!   '  Nouw.com/ericamodin '   ...

Av erica modin - 10 juli 2016 21:26


Idag red jag inte. Hade först besök av Roberts pappa, sedan kom min syster och hennes man och deras son på lite besök! Kort där efter åkte jag till eko och sedan där efter stallet. Det var sånt äckligt väder idag.. Hade tänkt henne låta vila i...

Av erica modin - 10 juli 2016 13:11

Igår var det jätte varmt när jag kom till stallet. Så gjorde ett pass för hand med Philippa som vi tycker är så roligt! Och solen stekte verkligen på, så kände mig bara dum om jag skulle ha ridit. Men solen försvann sen senare på eftermiddagen men då...

Av erica modin - 9 juli 2016 10:30

Igår var vi på bilträff. Hade verkligen jätte roligt! Men sen framåt kvällen/natten blev det ju race som det brukar bli. Och kallt var det ute också! Eller var det bara jag som var känslig? Så vi stod där en stund och kollade och klockan gick å sen...

Av erica modin - 8 juli 2016 22:22

Igår var jag och hälsade på mamma å pappa å alla hundarna. Även min lilla favorit hund. Gud vad jag saknar honom, varje dag som går! Men jag tänker inte vara en egoist å ta med han till mitt hus från flocken, det är jag för mycket djurvän för! :) ...

Presentation


Välkommen till min blogg! Här kommer du få läsa mycket om mig och min Dponny Philippa som är en import från holland! Vårat mål är att bli bättre inom dressyren.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20
21 22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards